WEB DEV & SEO

  • Головна
  • Портфоліо
  • Розробка сайту
  • SEO
  • Контакти
  • Про нас
  • Відгуки
  • Блог
  • UAUA
    • EN EN
  • Home
  • Блог
  • SEO просування сайтів
  • Авторське право на зображення: звідки брати картинки, щоб не порушити закон.
Admin
Середа, 16 Грудня 2020 / Published in SEO просування сайтів, Розробка сайтів

Авторське право на зображення: звідки брати картинки, щоб не порушити закон.

Як все зробити правильно

Всі юридичні умови звучать незрозуміло і місцями лякаюче. Але насправді значну частину контенту можна спокійно використовувати, головне – дотримуватися умов, передбачених ліцензією. Далі подивимося, які види ліцензій існують і в чому їхня відмінність.

Найчастіше умови використання контенту прописані на сайті, де розміщені зображення. До того ж є найпоширеніші ліцензії, що позначають права використання різного роду контенту:

  • Ліцензія вільної документації GNU (GNU Free Documentation License) – це ліцензія для вільного програмного забезпечення, розроблена Фондом вільного програмного забезпечення. GNU FDL дозволяє відтворювати, поширювати і змінювати програмне забезпечення, але тільки за умови присвоєння всім похідним робіт аналогічної ліцензії.
  • Ліцензія Free Art (License Art Libre) – аналогічна ліцензія, але орієнтована на поширення творів мистецтва.
  • Creative Commons – найпопулярніша ліцензія, що охоплює будь-які види контенту.

Саме на тип ліцензії Creative Commons варто звертати увагу при пошуку зображень, тому сконцентруємося на ній.

Типи ліцензій Creative Commons

  • CC BY (Attribution)  –  «Із зазначенням авторства»  – найбільш вільна ліцензія. Зображення з цією ліцензією можна поширювати, змінювати і використовувати навіть в комерційних цілях за умови, що відсутні відомості про автора.
  • CC BY-SA (ShareAlike)  –  «Поширення на тих же умови – Копілефт»  –  дозволяє поширювати, змінювати і використовувати зображення в комерційних цілях, але за умови вказівки авторства і ліцензування всіх змінених / створених зображень на аналогічних умовах. Цю ліцензію часто порівнюють з безкоштовними ліцензіями програмного забезпечення з відкритим вихідним кодом.
  • CC BY-ND (NoDerivs) –  «Із зазначенням авторства – Без похідних»  – цей тип ліцензії допускає комерційне і некомерційне використання зображень із зазначенням авторства, але забороняє будь-які зміни, включаючи переклад текстів, додавання підписів та ін.
  • CC BY-NC (NonCommercial)  –  «Із зазначенням авторства – Некомерційна»  – дозволяє використовувати, поширювати і змінювати зображення, але тільки в некомерційних цілях і з зазначенням автора. Ліцензувати похідні роботи не обов’язково.
  • CC BY-NC-SA (NonCommercial-ShareAlike) –  «Із зазначенням авторства – Некомерційна – Копілефт»  – дає можливість змінювати і поширювати зображення за умови, що у них відсутні відомості про автора, а всі змінені або відредаговані зображення володіють аналогічною ліцензією.
  • CC BY-NC-ND (NonCommercial-NoDerivs) –  «Із зазначенням авторства – Некомерційна – Без похідних»  – найсуворіша з шести основних ліцензій. Вона дозволяє завантажувати зображення і ділитися ними з зазначенням авторства, але забороняє будь-які зміни та використання в комерційних цілях.
  • CC0 (Creative Commons Zero) дозволяє власникам і творцям контенту відмовитися від авторських прав на свої твори, в результаті інші люди можуть абсолютно вільно використовувати їх твори для будь-яких цілей і без будь-яких обмежень.

Якщо контент на сайті розміщений під ліцензією Creative Commons, то внизу сторінки або на самих творах буде розміщений маркер конкретної ліцензії. Приклади іконок можна подивитися  тут .

Суспільне надбання

Ще одна категорія, про яку необхідно знати, це «суспільне надбання» (Public Domain). Твори науки, літератури чи мистецтва переходять в суспільне надбання після припинення дії виключного права, незалежно від того були вони оприлюднені чи ні. Згідно з Цивільним кодексом, контент, який є суспільним надбанням, можуть використовувати і поширювати без обмеження, але це не скасовує немайнових авторських прав, таких як авторство, ім’я автора і недоторканність твору. Так, доповнювати, скорочувати або коментувати роботи, що є суспільним надбанням, без згоди автора або його правонаступників не можна. А в силу Бернської конвенції надається також і право на захист репутації автора.

При роботі з зображеннями, які є суспільним надбанням, важливо переконатися, що воно знаходиться в цій категорії в усіх юрисдикціях.

Наприклад, буває, що зображення у нас в суспільному надбанні, а в США – немає. Якщо немає впевненості, що зображення в суспільному надбанні – потрібно додатково перевіряти, щоб себе убезпечити.

Так звідки брати картинки, щоб не порушити при цьому закон

“Зроби сам”

Ідеальний варіант – коли в штаті є фотограф і дизайнер. Головне – не забути прописати в трудовому договорі, кому належать права на роботи. Можна укласти договори з кількома фотографами або дизайнерами на аутсорсі і, якщо пощастить, можна домовитися про безкоштовне використання їх контенту.

Створювати зображення можна і без участі спеціально навчених людей за допомогою інструментів для непрофесіоналів. Наприклад:

  • Canva ,
  • Pixlr ,
  • PickMonkey ,
  • Easelly ,
  • Quotescover .

Платні та безкоштовні фотобанки (фотостоки)

Який би фотостік ви не вибрали, ви навряд чи будете єдиним, хто використовував це зображення. Проте в базах великих фотобанків можна знайти зображення практично для будь-яких цілей, головне – уважно прочитати умови ліцензії. До того ж фотобанки іноді грішать тим, що використовують картинки без відома авторів, тому вибрані зображення все ж варто перевірити в Google.

Ось кілька безкоштовних джерел зображень з великою базою:

  • Pexels ,
  • Unsplash ,
  • Pixabay .
  • ISO Republic ,
  • CC Search (пошук зображення з ліцензією Creative Commons з різних сайтів).

В умовах ліцензії на Pexels, Unsplash, Pixabay і ISO Republic сказано, що зображення можна використовувати в комерційних і некомерційних цілях без вказівки автора або майданчика (хоча при можливості це вітається). Але потрібно пам’ятати і враховувати, що на фото можуть бути присутніми відомі бренди з зареєстрованими товарними знаками, а також приватні будівлі, що належать компаніям з правами на їх зображення і власність. Такі зображення можуть не підійти для деяких видів комерційного використання.

Блага суспільного надбання

Великий список майданчиків з зображеннями, які перебувають в суспільному надбанні, є тут . Про особливості цього типу зображень писали вище.

Що таке авторське право на зображення. Які зображення можна використовувати в Інтернеті. Що загрожує порушникам авторських прав. Як отримати ліцензію #

Соціальні медіа

Зображення GIF з Instagram, Tumblr або Twitter можна використовувати для некомерційних цілей за допомогою функції «Інтеграція». Перед тим як вставити фрагмент, уважно прочитайте умови: важливо, щоб ви не порушували правила соцмережі.

Пошук Google

В Google Картинках є розширений фільтр, що дозволяє вибрати потрібну ліцензію. Один з найбільш вільних варіантів – «з ліцензією на використання та зміни». Але, вибравши картинку, все-таки варто перейти на сайт-джерело.

Що таке авторське право на зображення. Які зображення можна використовувати в Інтернеті. Що загрожує порушникам авторських прав. Як отримати ліцензію #

***

Авторське право – та область, про яку пересічний фахівець зі сфери маркетингу не завжди замислюється. І дарма, адже при неуважному ставленні і недотриманні норм все може обернутися серйозними штрафами. У той час слідувати простим правилам досить легко: достатньо просто дотримуватися умов ліцензій.

Tagged under: Важливо

What you can read next

Google Ads вводить обов’язкову верифікацію для всіх рекламодавців.
Кращі конструктори e-mail шаблонів і сервіси розсилок.
Google порадив не відключати сайти компаніям, які призупинили роботу через коронавірус.

Останні записи

  • Правильна структура URL допомагає Google краще зрозуміти подібні сайти і дізнатися, як сегментувати або фільтрувати елементи | WebDev&SEO #

    Чи має значення структура URL-адреси для Google.

    Джон Мюллер з Google відповів в Twitter, щ...
  • SEO для зображень - рекомендації щодо оптимізації зображень для отримання трафіку. 12 порад від Google аналітика Джона Мюллера #

    SEO для зображень – 12 рекомендацій від Google.

    Джон Мюллер з Google дав рекомендації щодо опти...
  • 5 основних міфів про заробітки на партнерках ✔️ Як заробити гроші на партнерських програмах ✔️ Скільки потрібно вкласти ✔️ #

    5 міфів про заробіток на партнерських програмах.

    Міф 1. Великий відсоток в партнерських програма...
  • Що таке robots.txt ✔️ Для чого він потрібен ✔️ Синтаксис robots.txt ✔️ Як створити та перевірити robot.txt ✔️ | WebDev&SEO #

    Що таке robots.txt, і навіщо він потрібен сайту.

    Файл robots.txt зберігається в форматі тексту н...
  • Найкращі ✔️ email сервіси розсилок та ✔️ конструктори email шаблонів. ТОП безкоштовних сервісів для масової email розсилки | WebDev&SEO #

    Кращі конструктори e-mail шаблонів і сервіси розсилок.

    Розсилки електронних листів потенційним клієнта...

Категорії

  • SEO просування сайтів
  • Новини в ІТ
  • Розробка сайтів

Сторінки сайту

  • SEO
  • Блог
  • Головна
  • Контакти
  • Кошик
  • Портфоліо
  • Про нас
  • Розробка сайту

Завжди на зв'язку

Зателефонувати
Розробка та просування сайтів - WEB DEV & SEO
TOP
  • Головна
  • Портфоліо
  • Розробка сайту
  • SEO
  • Контакти
  • Про нас
  • Відгуки
  • Блог