
Один із ефективних способів залучити постійних клієнтів – програми лояльності.
Програми лояльності інтернет-магазинів спрямовані на те, щоби завоювати довірче ставлення своїх клієнтів . Для того, щоб люди поверталися до вас знову і знову, ви повинні підвищити їхню зацікавленість, і запропонувати щось більше, ніж є у ваших конкурентів. Мається на увазі не асортимент, а умови його придбання, якісь дуже приємні, корисні та вигідні покупцям бонусні програми.

Вигода для вашого бізнесу:
- Збільшення кількості реальних покупців та зниження кількості випадкових відвідувачів;
- Утримання найвигідніших клієнтів;
- Зростання показника суми середнього чека;
- Підвищення частоти угод, що здійснюються;
- Більш персоналізоване спілкування, що дозволяє дізнатися про клієнтів більше, і ефективніше налаштувати свою рекламу, інтерфейс і т.д., орієнтуючись на їх запити та побажання;
- Додаткову рекламу від постійних клієнтів задоволених програмами лояльності вашого інтернет-магазину;
- І, як результат всього перерахованого вище, – підвищення прибутку.
Як показали дослідження закордонних фахівців, програми лояльності інтернет-магазинів на 30% знижують плинність клієнтів. Та ж неупереджена статистика стверджує, що утримання постійних покупців обходиться інтернет-магазину в 5-10 разів дешевше за залучення нових , а їх середні чеки приблизно на 67% вищі, ніж у тих, хто купує вперше.
Тепер перейдемо безпосередньо до програм лояльності інтернет-магазинів. Які вони бувають і чим відрізняються?
💭 Дисконтна.
При першій покупці клієнт отримує в подарунок дисконтну картку, яка дає йому право придбати наступний товар зі знижкою. Дисконтна програма лояльності може бути 2-х видів:
- Фіксована. При ній розмір знижки залишається незмінним.
- Накопичувальна. Знижка зростає з кожною подальшою покупкою або зі збільшенням витраченої суми.
💭 Бонусна.
Кожна покупка у вашому інтернет-магазині приносить клієнту бонуси, що накопичуються на його особистому рахунку. Набравши достатню суму бонусів, їх можна обміняти на реальні гроші, щоб витратити на придбання чергового товару. І бонусна, і дисконтна програми лояльності стимулюють покупців на подальшу співпрацю, тому що роблять кожну подальшу покупку все більш вигідною для них. Крім того, в бонусні програми можна ввести тимчасові обмеження, після яких набрані бали анулюються. Це підвищуватиме стимул покупців придбати товар швидше, щоб не втратити зароблений зиск.
💭Платна.
З найвідданіших клієнтів вашого інтернет-магазину формується своєрідний закритий елітний клуб. Вносячи певні «членські внески», ця категорія покупців має право на пільгове обслуговування. Наприклад, безкоштовну доставку, першочергову інформацію про нові надходження, вигідні акції тощо. Така програма лояльності буде ефективна тільки для інтернет-магазинів з великим попитом і асортиментом, що часто купується.
💭Акційна.
Варіантів проведення різноманітних акцій в інтернет-магазині безліч. Вони можуть бути приурочені до якогось спільного свята або значущої для вашого інтернет-магазину дати, або просто бути сезонними (наприклад, «Осінній цінопад!»). Найпоширеніші варіанти акцій:
- Клієнтам, які купили певний товар, або зробили це у зазначені терміни, надаються подарункові сертифікати, приємні сувеніри, або купони на знижку при покупці.
- Проводиться лотерея або конкурс для покупців із наступним врученням призів.
- Пропонується подарунок активним покупцям за кількість придбаного товару. Наприклад: «Купивши в нашому інтернет-магазині 2 продукції, 3тю ви отримаєте безкоштовно!».
Хоча акції і мають одноразовий характер, але велика ймовірність, що клієнти, які отримали приємні враження, повернуться до вашого інтернет-магазину ще неодноразово. До того ж поділяться своїми враженнями в соцмережах і просто розкажуть близьким, колегам та друзям, що принесе вам додаткову рекламу та нових покупців.

Яка програма лояльності буде найефективніша саме для вашого інтернет-магазину, заздалегідь передбачити дуже складно. Це буде залежати від специфіки бізнесу та вашої цільової аудиторії. Так що повністю оцінити значущість того чи іншого способу ви зможете лише у процесі, аналізуючи досягнуті результати.
Ви можете використовувати багаторівневі системи підвищення лояльності клієнтів, поступово залучаючи та все більше прив’язуючи їх до свого інтернет-магазину. Найголовніше – орієнтуйтеся на інтереси покупців , оскільки найбільш дієвою буде лише взаємна лояльність.
Всі ваші програми повинні бути не тільки вигідні клієнтам, але й зручні та зрозумілі для кожного користувача. Підвищенню вашої популярності сприятимуть проста та прозора система нарахування та списання бонусів, не надто затягнуті конкурси та розіграші, та чітке виконання всіх своїх обіцянок.