Контент-стратегія для локального SEO: чи потрібен блог малому і середньому бізнесу, який просувається на конкретний географічний регіон.
Часто малий і середній бізнес працює на невелику географічну область, так що локальне SEO – його вибір. У матеріалі розберемо, чи потрібно таким компаніям крім іншого створювати блог і вкладатися в створення і просування контенту.
Для кого блог – це злив бюджету
Є бізнеси, яким з великою ймовірністю не потрібно навіть починати вести блог. Справа в сфері роботи, стан сайту і поточної діяльності компанії.
Блог не потрібен:
- У дуже вузькому сегменті, де працює здебільшого сарафан і число осіб, котрі приймають рішення, реально мало. Наприклад, ви надаєте дуже складну послугу в спеціалізованій сфері.
- У прикладних темах типу оренди будівельної техніки або продажу комбікормів. Інформація може бути корисна, але підібрати хорошу тему буде дуже важко.
- Якщо ваші клієнти навряд чи захочуть вивчати тему, пов’язану з вашим бізнесом. Комусь довелося найняти компанію по боротьбі з шкідниками, щоб позбутися від мурашок в будинку, але це не означає, що людина готова присвячувати свій час читання статей про мишей і тарганів.
- Коли ви вже успішно замінили блог активностями в соціальних мережах – по суті, ваш зовнішній мікроблог там. В такому випадку блог вести не обов’язково, якщо ваш основний трафік іде з соц. мереж.
- Інтернет-магазину з широким асортиментом недорогих товарів. Тут ви просто розірветесь, вибираючи теми і намагаючись закрити якісь потреби вузьких сегментів.
- Якщо сайт добре оптимізований, приносить вам досить заявок, а сеошники мовчать і не вимагають створення блогу для збору трафіку за інформаційними запитами. Ситуація дуже рідкісна, але тоді в блог годі й вкладатися.
- Якщо ви використовуєте інші канали залучення клієнтів і вам вистачає, блог можна відкласти на потім, як засіб масштабування.
Якщо ви знайшли себе в цьому списку, ймовірно, витрачати ресурси на блог вам не варто. Але рішення, звичайно, лише за вами.
Коли блог корисний
Блог може привернути увагу аудиторії, яка зайшла почитати щось по вашій темі. Якщо компанія часто трапляється на очі користувачам, вони краще її запам’ятовують і починають асоціювати з вирішенням проблеми. Але блог спрацює тільки якщо ваш контент цікавий і актуальний великій кількості читачів.
Чим корисний блог малому бізнесу
- Залучення нової аудиторії
Сайт компанії з’являється у видачі по більшій кількості запитів, потрапляє в розширені сніппети і нульову видачу, тим самим більше людей знайомляться з компанією. Від змісту сторінки залежить, які почуття до вас відчує користувач: повага, довіра або розчарування і злість. - Підвищення довіри
Користувачі з більшою ймовірністю захочуть зв’язатися з компанією, яка виглядає в їхніх очах як експерт. А експертність і досвід можна довести в тому числі і в блозі.
Клієнти юриста з розлучень навряд чи хочуть отримувати інформацію про те, що відбувається в світі права, але їм буде цікаво дізнатися про ваш досвід вирішення проблем, щоб переконатися, що ви професіонал. Ви можете без вказівки імен описувати справи і результати, яких домоглися в суді, або робити в блозі зрозумілі довідки для тих, хто тільки збирається звернутися. - Підтримка лояльності до бренду у існуючих клієнтів
Якщо ви будете періодично з’являтися в їх поле зору, вони будуть пам’ятати про ваше існування і в наступний раз, коли їм або їхнім знайомим знадобляться ваші послуги, вони згадають, куди звертатися. - Трафік і конверсія
Контент може дати вирішальний поштовх, який допоможе людям прийняти рішення стати вашими клієнтами. Він може приносити і конверсії – відправку заявок, замовлення дзвінка, покупки, підписки. Якщо вийде підв’язати контент до покупки, замовлення або скачуванню матеріалу, переконливість контенту підніме конверсію.
Умовна компанія «Tasty-food» доставляє додому готові ПП-страви або набори для готування за передплатою на тиждень. Люди не знайомі з компанією, не знають назву, але вони будуть гуглити питання «як скласти ПП-меню на тиждень», «як розрахувати кбжу» і так далі. За допомогою контент-маркетингу компанія з’явиться у видачі цих користувачів, а матеріал може переконати, що замовити у них їжу простіше, ніж самостійно вважати цінність страв і збирати продукти для готування.
Який контент працює
У малому бізнесі завжди добре працюють два типи контенту:
1. Керівництва, докладні розбори або чек-листи по темі:
Закон про дитячі автокріслах, нові правила для водіїв
Як вибрати банк для відкриття рахунку
2. Часті запитання користувачів, на які є зрозумілі і докладні відповіді з мультимедіа:
Як обрізати японський клен?
Скільки триватиме розлучний процес, які документи готувати?
Які види бур’янів вбиває «засіб якоїсь фірми»?
Як зрозуміти, що сантехнік вас розводить?
Немає сенсу писати самому або просити копірайтера додавати на сайт строго 10 постів кожен місяць. Є перевірена стратегія в SEO: краще мати кілька цікавих свіжих публікацій, котрі приваблюють купу трафіку, ніж тонни посередніх постів, які в сумі привертають менше.
Слідкуйте за таким контентом і оновлюйте його зміст, щоб зберігати актуальність. І оновлюйте дату публікації, щоб користувачі знали, що ця інформація не застаріла.
Щоб зрозуміти, як доопрацювати сторінку, проведіть її перевірку і знайдіть слабкі сторони.
Що в підсумку: малий бізнес повинен вести блог?
Не варто думати про ведення блогу як про завдання, яке потрібно робити, тому що його роблять всі. Зосередьтеся на оптимізації існуючих основних сторінок і аналізі проблем і відмінностей між вами і конкурентами. Вишукуйте актуальні теми та спробуйте писати статті хоча б раз в місяць.
Якщо ви не бачите ефекту від публікацій, можливо, вам дійсно не потрібен блог і варто спрямувати зусилля на щось більш результативне. А можливий і інший варіант: контент не працює не тому що блог не потрібен вашій компанії, а тому що тема обрана невірно, заголовок незрозумілий, текст нецікавий, недостатньо ключів, немає перелінковки і так далі.