
Google випустив першу серію конференції для вебмайстрів «Lightning Talk». У ній фахівець з пошуку Мартін Сплітто розповів, як Googlebot використовує посилання для виявлення сторінок в інтернеті, і як використовувати JavaScript з посиланнями без зайвих проблем.
Пропонуємо подивитися пояснення Мартіна. До відео доступні російські субтитри. Нижче ви знайдете коротку розшифровку.
На початку свого виступу Сплітто зазначив, що посилання важливі не тільки для користувачів, але і для пошукових роботів і пошукових систем. Переходячи по посиланнях, пошуковий робот отримує уявлення про структуру сайту і його інформаційну архітектуру. Завдяки цьому пошуковик розуміє, які сторінки найбільше відповідають заданій темі.
Потім Сплітто переходить до питання, як зробити посилання. Для цього є кілька способів. Найпростіший – використовувати перевірений часом tag з URL сторінки, на яку він вказує в атрибуті href. Можна додати на посилання трохи JavaScript.
Сплітто зауважує, що не варто створювати посилання без атрибута href. Посилання буде працювати тільки при правильно функціонуючому JavaScript, і пошукові роботи не зможуть визначити куди це посилання веде. Таке посилання стає ненадійним.
Не спрацює додавання атрибута href без придатного URL або з псевдо-URL, так як результат буде такий же, як при посиланні без атрибута href. Використовувати кнопки для створення посилання теж не варто. Якщо дія відбувається на одній сторінці, швидше за все, потрібна кнопка. Але якщо користувач переходить на іншу сторінку – потрібне посилання.
Сплітто не радить імітувати посилання, використовуючи інші елементи HTML, а потім додавати обробник кліків в JavaScript. Це порушує функції доступу. Потрібно використовувати семантичну розмітку HTML-посилання і направляти посилання на правильний URL.
Потім Сплітто розповів, що Google вважає правильним URL:
- протокол – «мова» доступу до URL, наприклад, HTTP або HTTPS;
- інша частина – доменне ім’я;
- останнє – шлях до певного контенту на комп’ютері.
URL ще може містити такий елемент, як ідентифікатор фрагмента, який вказує на конкретну частину документа. Сплітто звертає увагу, що через те, що фрагменти не вказують на інший контент, пошукові роботи їх ігнорують. Це означає, що, якщо ви створюєте односторінкові додатки з URL, які виглядають як example.com/#products або example.com/#/products, пошукові роботи не будуть переходити по цих посиланнях.