• UAUA
    • EN EN

WEB DEV & SEO

  • Головна
  • Портфоліо
  • Послуги
    • Розробка сайту
    • SEO
    • UI/UX Дизайн
    • Реклама
  • Відгуки
  • Контакти
  • Про нас
  • Блог
  • UAUA
    • EN EN
  • Home
  • Блог
  • SEO просування сайтів
  • SEO URL сайту | Все про зрозумілий URL
Admin
П’ятниця, 31 Липня 2020 / Published in SEO просування сайтів, Розробка сайтів

SEO URL сайту | Все про зрозумілий URL

При створенні і просуванні веб-ресурсу існує безліч дрібниць, вплив яких на підсумковий результат проробленої роботи виявляється досить суттєвим. Веб-адреса – один з таких моментів. Але, якщо вибору домену, як правило, приділяється достатня увага, то про структуру і правила прописування URL (УРЛ) нерідко забувають.

Прочитавши цю статтю, ви дізнаєтеся:

  • якими мають бути правильні веб-адреси сторінок;
  • як URL впливає на пошукове просування і позиції у видачі;
  • що таке SEO URL і які його головні переваги;
  • як створювати ефективну URL-структуру сайту.

Але перш за все ми розберемося з основами.

ЩО ТАКЕ URL?

Не обов’язково знати, що означає URL в перекладі з англійської мови. Розшифровка Uniform Resource Locator, тобто «єдиний покажчик ресурсу» є не найбільш інформативним визначенням. По суті УРЛ це стандартний покажчик розташування сайту і кожної його сторінки в глобальній павутині. Двох однакових адрес у різних веб-ресурсів бути не може, як і у двох статей або каталогів одного інтернет-магазину.

Обов’язковими складовими веб адрес сторінок є наступне:

  • протокол передачі даних (сьогодні все частіше це https, замість незахищеного шифруванням http);
  • доменне ім’я;
  • шлях до конкретної сторінки або файлу;
  • дані про саму сторінку або файл.

Грамотне прописування двох останніх складових і дозволяє створити більш зручний, інформативний і корисний з точки зору пошукового просування URL для сайту.

ЯК ВЕБ-АДРЕСА ВПЛИВАЄ НА SEO?

Окремі веб-розробники впевнені, що спеціальна структура URL-адрес – це надмірність. Пошукові системи здатні розібратися з даними в УРЛ будь-якого виду і довжини, отже, інформаційний портал або інтернет-магазин буде нормально проіндексований і проранжований пошуковими системами.

Фахівці з розкручування впевнені, що вплив URL на SEO є, і ним не варто нехтувати, коли виконується внутрішня оптимізація . Нехай більшою мірою пошукачами при ранжуванні враховується ім’я домену та піддоменів, шлях до сторінки і сама її назва також впливає на релевантність і позиції у видачі.

Підтверджують це і самі пошуковики. Google радить створювати логічну і просту структуру URL, віддавати перевагу словам, а не цифровим ідентифікаторам, які є мало інформативними для користувачів. У той же час перетворювати веб-адресу в обширний набір ключових слів також не варто, так як це може обернутися санкціями і знизити позиції в результатах видачі.

Ступінь впливу УРЛ на SEO також залежить від конкуренції і частотності запитів. Так, якщо мова йде про просування по високочастотних ключах, що ведуть на головні сторінки сайту, то роль веб-адреси буде не дуже суттєвою. А ось для низькочастотних запитів, які призводять на сторінки з різним рівнем вкладеності, це насправді вагомий фактор, що сприяє високим позиціям.

У будь-якому випадку доцільно зробити SEO URL, який буде дружній по відношенню до пошукових систем, а також зручний для користувачів. Більш того, сьогодні навіть є спеціальний термін – ЛЗУ адресу.

ЛЗУ: ЩО ЦЕ?

Спочатку оптимізовані веб-адреси називали Search Engine Friendly, тобто дружні по відношенню до пошукових систем. У нас часто можна почути термін ЧПУ. Розшифровується ця абревіатура, як людино зрозумілий УРЛ. На англійську мову перекладається ЛЗУ не безпосередньо, а переважно як просто friendly URL.

Під таким дружнім або человекопонятний «урлом» розуміється веб-адреса, який надає додаткову інформацію людині.

Щоб зрозуміти, як працює ЧПУ, досить побачити url адресу приклад. Ось дві адреси, які гіпотетично можуть вести на одну зі сторінок сайту:

  • simple.com/?p=1251;
  • simple.com/blog/nastroyka-lzu;

Другу посилання можна вважати ЛЗУ, оскільки вона дає певне уявлення про те, що побачить користувач на сайті, нехай навіть вона не російською мовою. Вона також в загальних рисах показує структуру сайту (присутність в дорозі слова «blog» натякає, що на сайті є відповідний розділ з інформаційними публікаціями).

Перше посилання додаткової інформації про сайт не дає. Хіба що можна припустити, що тут є не менше 1 251 сторінки, хоча це не обов’язково.

На веб-ресурсах можна використовувати будь-який із запропонованих видів адрес, але з точки зору SEO, краще саме другий варіант – то є дружній до пошукових систем (Search Engines)

Що таке SEO URL сайту. Як правильно прописувати URL сайту. Як веб-адреса впливає на SEO. Переваги, базові вимоги та рекомендації для SEO URL #

ПЕРЕВАГИ ЛЗУ

Використання дружніх, зрозумілих для людини УРЛ корисно відразу в декількох аспектах. По-перше, такі адреси краще сприймаються цільовою аудиторією. Для відвідувачів ЛЗУ дає наступні плюси:

  • посилання на сторінку виглядає приємніше: текстове вміст сприймається краще, ніж переважно числове;
  • по веб-адресою можна зрозуміти, яка інформація його чекає на конкретній сторінці, а також в якої категорії людина перебуває;
  • ЛЗУ легко використовувати для навігації (якщо в нашому прикладі simple.com/blog/nastroyka-lzu видалити назву сторінки, то можна відразу перейти в загальний розділ блогу, де знаходяться інші публікації);
  • такий URL простіше запам’ятати, якщо немає можливості скопіювати адресу.

По-друге, ЛЗУ дають явні переваги для пошукової оптимізації та просування сайту :

  • для відображення посилання використовується трансліт (тобто латиницею прописані україномовні слова – в нашому прикладі «настройка ЛЗУ»). Кириличні символи, на думку деяких фахівців, гірше сприймаються пошуковими системами. Плюс якщо робити посилання (копіювати їх в соціальних мережах або месенджерах, вставляти в статті і т.д.), українські літери замінюють незрозумілий набір символів на латиниці, який не є дружнім і зрозумілим для користувачів;
  • наявність ключових фраз в назві позитивно позначається на релевантності, тобто відповідно сторінки конкретному запиту користувача;
  • є у ЛЗУ і непрямий позитивний аспект – безанкорні зворотні посилання на сторонніх ресурсах збільшують їх клікабельність і краще передають контрольну вагу по ключовими словами, що просуваються.

Таким чином, користувач відразу зрозуміє, що за посилання перед ним, прийме рішення, чи потрібно йому переходити на конкретну сторінку, зможе використовувати дружній URL для навігації по сайту. У свою чергу пошуковики віддають перевагу ЧПУ при ранжуванні (в пошуковій видачі більшість сайтів на перших сторінках мають людинозрозуміле УРЛ). Плюс вони корисні і для ефективного посилального просування. А значить необхідно лише розібратися, як правильно впровадити ЛЗУ на своєму сайті.

БАЗОВІ ВИМОГИ ДО URL

Адреси сторінок веб-ресурсу з точки зору пошукового просування повинні бути наступними:

  1. Оптимізованими під ключові слова. Це позитивно позначиться як на ранжируванні сторінок, так і на кликабельности посилань в результатах пошуку.
  2. Лаконічними. Довжина URL-адреси не повинна бути занадто великою, інакше частина посилання буде прихована від погляду, а зайві слова можуть бути сприйняті як спам. Оптимальний розмір ЧПУ – до 5 слів або близько 60-70 символів.
  3. Осмисленими і інформативними. Максимальна користь УРЛ для користувача забезпечується тоді, коли поглянувши на адресу сторінки, він розуміє, чи відповідає вона його запитом.
  4. Ієрархічними. Адреса товару з віддаленої категорії повинен відображати структуру інтернет-магазину. Але щоб довжина URL була надмірною, потрібно вміло «урізати» вкладеність. Так, якщо сторінка віддалена від головної на 4-5 кроку, то проміжні підкатегорії і рубрики варто приховати.
  5. З правильними SEO-акцентами. Деякі адреси взагалі необхідно приховувати від пошукачів, наприклад, в рамках боротьби з дублями сторінок, так що ЧПУ вони чи ні – питання другорядне. А ось найважливіші для аудиторії адреси, звичайно ж, необхідно опрацьовувати з точки зору всіх описаних вище вимог.

ВАЖЛИВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СКЛАДАННЯ ЛЗУ

Навіть розуміючи роль і базові вимоги до людино зрозумілого URL, можна наробити необов’язкових помилок. Уникнути їх допоможуть наступні рекомендації:

  1. Зайнятися налаштуванням ЛЗУ краще ще на етапі розробки сайту і його запуску. З віковим ресурсом можливі певні складнощі. Так, якщо сторінки зі старими веб-адресами високо ранжуються, на них посилається чимало авторитетних донорів, то при зміні URL можна втратити контрольний вагу, потім попередні позиції, а слідом і трафік.
  2. Краще використовувати транслітерацію, а не переклад слова. Як ми зазначали вище, кирилиця в URL SEO – не найкращий вибір. Багато оптимізаторів і / або адміністратори сайтів знаючи це, вирішують замінити російські букви не за допомогою транслітерації, а перекладом слів. Припустимо, для категорії духовок в інтернет-магазині прописується веб-адреса / ovens /, а не / duhovki /. По-перше, не всі потенційні покупці знають англійську. По-друге, пошуковики відмінно розпізнають трансліт, але при цьому не вважають дані слова синонімами. Висновок: краще застосовувати другий варіант.
  3. Трансліт рекомендується перевірити. 
  4. Кращий роздільник слів в ЛЗУ – дефіс. Подібні рекомендації можна знайти в документації для веб-майстрів від Google. Цю позицію поділяє і Яндекс. Інші знаки пунктуації також сприймаються пошуковими системами, але крапки і коми можуть позначитися на релевантності пошуковому запиту. Не варто застосовувати і прогалини, хоч вони і сприймаються адекватно пошуковими системами, в адресі вони демонструються у вигляді такого не самого приємного погляду символу – «% 20».

Верхній регістр, хеш-теги і різні розділові знаки в ЛЗУ не потрібні. Наприклад, великі літери є проблемою для серверів на базі UNIX / Linux – сторінка з ними просто буде не знайдена (сервер видасть помилку 404). Що стосується значка # в якості якоря URL для довгих посилань, то його переваги надумані, а всесвітньо відомі сайти, відмовившись від них, виграли в продуктивності і лояльності пошукових систем. Про знаки пунктуації (крім дефіса) ми вже сказали вище – вони просто зайві і не потрібні в веб-адресу.

ЯК ПРОПИСУВАТИ ЛЮДИНО ЗРОЗУМІЛЕ УРЛ?

Відчутних складнощів настройка ЛЗУ сьогодні не викликає, якщо веб-ресурс базується на популярних системах управління контентом, на зразок WordPress, Opencart або Joomla.

Що таке SEO URL сайту. Як правильно прописувати URL сайту. Як веб-адреса впливає на SEO. Переваги, базові вимоги та рекомендації для SEO URL #

Припустимо, в Вордпресс структуру адреси можна задати самостійно, в тому числі вказавши бажаний варіант із запропонованих або задавши свій. Для цього потрібно зайти в розділ «Налаштування» – «Постійні посилання». Прописати свій варіант структури ЧПУ для сторінок можна в поле «Довільно».

Що таке SEO URL сайту. Як правильно прописувати URL сайту. Як веб-адреса впливає на SEO. Переваги, базові вимоги та рекомендації для SEO URL #

У WordPress також потрібно вирішити питання з транслітерацією, щоб не переписувати латиницею україномовні назви сторінок вручну. Автоматизує такий переклад спеціальний плагін (наприклад, CyrToLat).

Що таке SEO URL сайту. Як правильно прописувати URL сайту. Як веб-адреса впливає на SEO. Переваги, базові вимоги та рекомендації для SEO URL #

Для інтернет-магазину на Opencart вказати ЛЗУ можна в спеціальній графі на вкладці «Дані». Якщо асортимент продукції досить широкий, то проблему, як заповнювати численні поля SEO UR, дозволяє вирішити спеціальний модифікатор (модуль «автозаповнення»). Після його установки генерація транслітерації для основних сторінок комерційного веб-ресурсу, в тому числі товарних карток, брендів (виробників), категорій стане автоматичною.

Певні нюанси з налаштуванням дружніх веб-адрес можуть бути лише на старих, які не оновлюються системами управління контентом. На багатьох актуальних версіях «движків» прописування ЛЗУ URL є налаштуванням за замовчуванням. Тому навіть для недосвідченого адміністратора сайту, серйозних проблем з пропискою дружніх УРЛ не виникне.

ПІДВОДИМО ПІДСУМКИ

Створити ефективні з точки зору пошукового просування URL-адреси нескладно. До того ж витрачений на подібну роботу час здатний виправдати себе відчутними результатами – зростанням позицій у видачі, збільшенням трафіку, підвищенням продажів (для комерційних проектів). Але важливо розуміти, що відокремлено від інших моментів внутрішньої оптимізації ЛЗУ не гарантують результатів. А ось в тандемі з іншими роботами, пов’язаними з технічними моментами, контентом і поліпшенням юзабіліті, вплив якісних URL на динаміку розкрутки здатне приємно здивувати.

Tagged under: Важливо

What you can read next

Google дав поради щодо складання заголовків і описів для результатів пошуку.
Тренди SEO на 2021 рік | Частина 2.
Чому реклама не окупається

Останні записи

  • Органічний пошук – це безкоштовні результати пошуку, які пошукова система вважає найбільш релевантними до пошукового запиту користувача ᐉ Детальніше в статті #

    Що таке органічний пошук

    Органічний пошук – це безкоштовні результати по...
  • З 16 липня всі сайти та інтерфейси програм в Україні мають бути українською мовою, — це черговий етап імплементації «мовного закону», який ухвалили у 2019 році #

    З 16 липня всі українські сайти мають бути державною мовою

    З 16 липня всі сайти та інтерфейси програм в Ук...
  • Грайливості в дизайні можна досягти, вільно експериментуючи з формою, кольором і типом, а також шляхом введення дитячих тем у свою роботу #

    Що таке грайливість у дизайні?

    Грайливості в дизайні можна досягти, вільно екс...
  • Один із ефективних способів залучити постійних клієнтів – програми лояльності ⭐ Які бувають програми лояльності ⭐ Яка вигода для вашого бізнесу #

    Програми лояльності клієнтів для інтернет-магазину

    Один із ефективних способів залучити постійних ...
  • Як вибрати ключовий колір для сайту ⭐ Що означають кольори? ⭐ Найкращі кольори для вашого бізнесу | WebDev&SEO #

    Як підібрати кольори для сайту?

    💭Як вибрати ключовий колір? -Червоний, ...

Категорії

  • SEO просування сайтів
  • Без категорії
  • Веб-дизайн
  • Новини в ІТ
  • Розробка сайтів

Ми завжди
на зв'язку!

Ми завжди на зв'язку!

Зателефонувати
DigitalOcean Referral Badge
Розробка та просування сайтів - WEB DEV & SEO
Розробка та просування сайтів
WEB DEV & SEO
TOP
  • Головна
  • Портфоліо
  • Послуги
    ▼
    • Розробка сайту
    • SEO
    • UI/UX Дизайн
    • Реклама
  • Відгуки
  • Контакти
  • Про нас
  • Блог