Щодня ви заходите в Інтернет і прописуєте в пошуковому рядку Google потрібні для вас запити. Одразу ж Google або інший пошуковик видає вам сайти на відповідні теми. Ви як користувач явно не задумуєтесь, що за можливість опинитися на перших сторінках видачі кожен з ресурсів веде серйозну конкурентну боротьбу, а відповідні фахівці день у день займаються саме пошуковою оптимізацією – SEO.
Що таке SEO.
SEO (search engine optimization) – це оптимізація сайту під пошукові системи, яка допомагає вивести його на перші позиції при пошуку.
SEO просування – це ряд дій, що сконцентровані на підняття сторінки в пошуковій видачі за окремими ключовими словами і фразами. Ця робота дуже важлива, якщо ваша ціль знайти більшу кількість читачів, потенційних клієнтів та покупців.
Зазвичай, якщо ви маєте власний сайт і не займаєтесь SEO просуванням, то при пошуку продукту, який ви продаєте, ваш сайт буде далі перших трьох, а то й більше, сторінок видачі. Більшість людей так далеко не заходять, тому сподіватись, що у вас з’являться нові покупці марно.
Навіщо потрібне SEO.
Коли ви останній раз щось “гуглили”? Готові посперечатись, що далі третьої сторінки ви навіть не заходили. Розташування будь-якого ресурсу в ТОП-30 видач Google це важливий показник, що викликає довіру у людей.
Усі пошуковики використовують складні алгоритми ранжування, щоб визначити місця сайтів в результатах видачі . Вони регулярно перевіряють, оновлюють і модернізують їх, доповнюють новими факторами, переслідуючи єдину мету – забезпечити максимально точні відповіді на запити користувачів. Ніхто не знає точних критеріїв ранжування сайтів, це тримається в секреті, але загальне уявлення про те, які чинники роблять веб-ресурс краще, давно є. І фахівці, що займаються SEO, використовують ці знання, щоб виводити сайти в ТОП.
Вважається, що пошукова оптимізація зародилася одночасно з появою пошукових систем в 1990-х роках. Але якщо раніше, що таке SEO, знали одиниці, то сьогодні власники сайтів як мінімум чули про основи пошукової оптимізації, а більшість – використовують даний інструмент інтернет-маркетингу для досягнення своїх цілей.
Чим вище позиція конкретного веб-ресурсу в пошуковій видачі, тим більша ймовірність його відвідування. Сама присутність в ТОПі призводить до збільшення популярності, зростанню довіри, а трафік з пошуку в перспективі сприяє збільшенню доходів.
Основні переваги SEO.
- Високі позиції в пошуку не сприймаються результатом реклами. Тут немає нав’язливості (користувач сам вводить цікавий для нього запит), що сприяє додатковій лояльності аудиторії.
- Широке охоплення з одного боку (пошук використовують всі) і вплив на цільову аудиторію – з іншого. Сьогодні користувачів інтернету більше, ніж телеглядачів, при цьому реклама на ТВ спрямована на широкий загал, а SEO забезпечує високу видимість сайту у відповідь на потрібні ключі, що знижує ймовірність приходу випадкових користувачів.
- Приваблива вартість на тлі інших інструментів, в тому числі контекстної, банерної та таргетованої реклами. У перерахунку на залучення одного клієнта пошукове просування найвигідніший рекламний інструмент.
- Довгострокові і стійкі результати. Виконавши пошукову оптимізацію і домігшись виходу в ТОП, можна стабільно залучати аудиторію на сайт протягом тривалого часу. Як показує практика, після 4-6 місяців вкладень в SEO досягнуті показники трафіку і продажів зберігаються на термін від півроку до декількох років.
Основні моменти роботи по SEO
Умовно більшість дій з пошукової оптимізації можна розділити на внутрішні (проводяться в рамках веб-ресурсу) і зовнішні (поза ним).
До перших належить наступне:
- аудит сайту на предмет коректності роботи, наявності / відсутності технічних помилок і т.д .;
- реалізація рекомендацій щодо змін структури, функціоналу і забезпечення зручності (юзабіліті) сайту;
- робота з метаданими, мікророзміткою, настройками індексації сайту;
- текстове наповнення;
- створення мобільної або адаптованої версії сайту;
- забезпечення високої швидкості завантаження сторінок і т.д.
До зовнішньої SEO-оптимізації відноситься робота з нарощування посилальної маси. Прямі посилання на сайт, що просувається, сприяють зростанню його авторитетності в очах пошукових систем.
До популярних методів нарощування посилальної маси відноситься:
- крауд-маркетинг (різновид партизанського маркетингу, спрямований як на популяризацію бренду на різних тематичних ресурсах – форумах, спільнотах, так і на приріст посилальної маси на сайт);
- розміщення посилань в тематичних каталогах;
- покупка статей і посилань на спеціалізованих біржах;
- аутріч (набирає популярність спосіб видобутку посилань за рахунок налагодження комунікацій з представниками авторитетних веб-ресурсів, лідерами думок, успішними блогерами);
- створення мереж сайтів і т.д.
Ряд робіт по SEO проблематично віднести до внутрішніх або зовнішніх, в тому числі це:
- відстеження змін алгоритмів пошукових систем;
- аналітична робота (передбачає як моніторинг змін позицій у видачі, так і аналіз роботи конкурентів, перевірку посилань і т.д.);
- формування і розширення семантичного ядра (списку фраз, за якими передбачається розкрутка);
- аналіз поведінкових факторів – клікабельності посилань у видачі, тривалості перебування на сайті користувачів, числа переглянутих сторінок за одну сесію.
Топ-1 у видачі Google
Терміни отримання результатів по SEO
Запам’ятайте, що термінів отримання результатів по SEO ніхто не може сказати вам точно.
У загальному випадку, для отримання віддачі після запуску робіт по просуванню сайту потрібно від 3 тижнів до 9-12 місяців. Краще всього працювати за фіксовану ціну на фіксований термін і в подальшому розглядати варіанти по просуванню, коли вже склалась загальна картина. Терміни визначаються рівнем конкуренції за запитом і загальному рівню конкуренції, які просуваються в даній тематиці. Також істотно позначаються на термінах такі фактори як:
- вік сайту (критерій довіри до сайту з боку пошукової системи);
- число сайтів, які активно просуваються в даній тематиці (критерій «щільності» результатів видачі);
- загальний трафік на сайті (критерій оцінки корисності сайту для користувачів);
- число і якість ресурсів, які посилаються на сайт, що просувається (критерій авторитетності ресурсу);
- кількість релевантних запиту документів на сайті (оцінка відповідності тематики сайту пошуковому запиту).
Збільшенням бюджету, який вкладається в розкрутку – не завжди вдається скоротити терміни виведення сайту в ТОП-10. Темпи попадання в ТОП багато в чому регламентують самі пошукові системи, і вони не можуть бути скорочені з 4-6 місяців до 1 місяця простим збільшенням бюджету.
Детальніше про гарантії в SEO читайте тут: https://webdevandseo.com.ua/guarantees-in-seo/