Як об’єктивно оцінити рівень SEO-фахівця при наймі? Як зрозуміти, що людина перейшла на новий грейд і гідний підвищення? І як бути впевненим, що твій сеошник отримує адекватний рівень винагороди?
Що таке грейдінг
Грейдинг (від англ. “Grade” – клас, звання) – це система оцінки, яка дозволяє об’єктивно визначити рівень навичок фахівця і віднести його до одного з грейдов (junior, middle, senior) завдяки чітко прописаним критеріям.
Грейдерування широко поширене в ІТ компаніях. Особливо це стосується розробників – найчастіше їх грейд фіксується в самій назві посади, а критерії оцінки приблизно однакові по всьому ринку.
Але для інших позицій з цим виникають складності. Іноді кандидат, у якого в резюме позначений досвід роботи на позиції “middle seo specialist”, не дотягує навіть до “джуна” в нашому розумінні. І навпаки – людина, який зараховує себе до “джуна”, цілком може претендувати на “мідл”.
Причина цього – відсутність на ринку єдиного розуміння, якими навичками та на якому рівні повинен володіти SEO-фахівець певного грейда.
Чим корисний грейдінг для SEO-фахівців
Грейдинг – система навчання, яка допоможе фахівцям покращувати свої навички, менеджерам – бачити картину більш комплексно, а компанії – мати більш прозору схему взаємодії з співробітниками.
SEO-грейдінг допоможе вирішити наступні завдання:
- Визначити функціонал різних рівнів
Специфіка роботи різних команд і суб’єктивне сприйняття ними посадових обов’язків створюють складнощі не тільки в процесі роботи, а й на етапі найму. За допомогою грейдингу ви створите загальне розуміння функціоналу.
- Сформувати ступені для кар’єрного розвитку
Бувають ситуації, коли людина сама приходить і говорить про те, що він вже все знає на своєму рівні і хоче знати, коли зможе перейти на наступний. Грейдинг дасть відповідь на подібні питання.
- Удосконалити структуру винагороди
Грейдинг дозволить домогтися більшої справедливості в питаннях оплати. Ви зможете уникнути ситуацій, коли один фахівець демотивований тим, що при більш високому рівні знань і навичок його винагороду нижче, ніж у менш кваліфікованого фахівця.
- Створити основу для прийняття справедливих рішень про переглядах
Наприклад, Senior SEO-фахівець просить підвищити йому винагороду. Це буде справедливо, якщо його рівень вище, ніж у колег на такій же позиції. Але як це оцінити, якщо немає єдиних загальних стандартів?
- Підвищити прозорість процесів для менеджерів і фахівців
Людині значно простіше працювати в рамках існуючих правил і політик, які описують що відбуваються навколо процеси і дають відповіді, як діяти в тих чи інших ситуаціях.
Переваги для співробітників:
- Підвищення мотивації
- Зрозумілі перспективи кар’єрного і професійного зростання, а також збільшення винагороди
- Індивідуальний план розвитку
- Зменшення ефекту «вигорання» співробітників, які перебувають тривалий час на одній посаді
- Прозорість оцінки
Переваги для компанії:
- Спрощення процедури підбору
- Формування стратегії розвитку персоналу
- Отримання способу виявлення талантів
- Забезпечення ефективної схеми винагороди
З чого почати і як впровадити SEO-грейдінг
Сам процес впровадження грейдингу можна розділити на наступні етапи:
- формування компетенцій і критеріїв;
- перевірка реалістичності критеріїв і опрацювання процесу атестації;
- робота з фідбек учасників проекту та аналіз отриманого досвіду;
- уточнення критеріїв і процесу атестації;
- проведення повторної атестації.
Грейдінг в IT компаніях – необхідність не тільки для розробників, але і для інших позицій, і SEO фахівці – в числі перших серед них.