Представляємо важливі SEO-тренди, які допоможуть визначити в цьому році, наскільки ваш сайт відповідає запитам ринку і користувачів. Всі 9 пунктів – не короткострокові заходи і вимоги, а тенденції, за якими ми спостерігаємо в щоденній роботі і які не можна ігнорувати.
Адаптивність до мобільних пристроїв
Тренд набирає обертів з кожним роком, оскільки число користувачів смартфонів і запитів з мобільних пристроїв постійно зростає. Нам з вами доведеться пристосовуватися, оптимізовуючи сайт під мобільні пристрої. У форматі «на бігу» важливі швидкість доступу до сторінки, можливість масштабування тексту, відсутність важких рекламних блоків і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс.
Турбо-сторінки AMP
AMP – це технологія прискорених мобільних сторінок, яка розробляється незалежними розробниками і активно просувається компанією Google в своєму пошуковику.
Суть в тому, що на сайті використовуються спеціальні теги, кількість і функціонал яких строго обмежені. Завдання розробника полягає в тому, щоб зібрати солянку з доступних схем, які вирішать проблему замовника.
Google знаходить ці спеціальні теги і кешує інформацію в них. Після цього, коли користувач шукає щось в Гуглі, браузер на тлі підвантажує інформацію з CDN Гугла, в спеціальний iframe і при переході по посиланню відкриває вже завантажену сторінку в спеціальному вікні.
Сторінки з AMP ранжуються вище інших запитів в пошуку за рахунок того, що відповідають вимогам до швидкого завантаження і адаптовані під мобільні пристрої. По суті всі подібні сторінки є статичними або умовно-динамічними, так як припускають використання відправки форм, а також iframe.
Блокування змішаного контенту
Ще один важливий тренд задав Google. Браузер Google Chrome, за різними статистичними даними, став найпопулярнішим в світі. Продовжуючи просувати HTTPS, в 2019 році компанія анонсувала ряд заходів щодо обмеження можливостей сайтів, у яких немає TLS-сертифікатів. У липні подібні сайти стали позначатися як небезпечні, а в кінці року Google почав блокувати змішаний контент, джерелом якого є ці сторінки.
Такі серйозні рішення зазвичай не приймаються в ізоляції від професійного співтовариства, тому в 2020 році за авторитетними Google і Chrome, швидше за все, підуть інші великі компанії.
Укрупнення сайтів у видачі
У видачі продовжують передувати великі сайти з великим обсягом трафіку. Google більш лояльний в цьому відношенні. В процесі оптимізації сайту важливо враховувати призначений для користувача інтент. Проаналізуйте, яка аудиторія до вас приходить і навіщо, на які запити ви відповідаєте краще, ніж конкуренти. Призначені для користувача фактори і поведінка відвідувачів на сайті відображають реальні можливості вирішення пошукових задач і являються сигналами для пошукових систем. Щоб поліпшити позиції сайту у видачі, потрібно також працювати над брендового складовою. Маркетингові офлайн-заходи безпосередньо впливають на SEO.
Розширення асортименту
З розуміння призначеного для користувача інтенту випливає наступний важливий тренд для комерційних ресурсів – розширення асортименту. Чим більше запитів можна задовольнити в одному магазині, тим він привабливіший для користувачів.
Локальне SEO і геотаргетинг
Пошуковики все частіше пропонують користувачам включати визначення місця розташування для підвищення точності результатів, тому сайту важливо мати чітку географічну прив’язку. Геотаргетинг особливо важливий, якщо бізнес фізично «прив’язаний» до певного місця (наприклад, ресторан або фітнес-клуб). Навіть якщо ваш заклад поки не набрав популярність, пошуковик за своїми алгоритмами цілком може визначити його як найбільш підходящий варіант для користувача і вивести на перші місця видачі.
Важливо відстежувати, наскільки заповнена картка компанії в профілі Google. Слідкуйте за своєчасним оновленням інформації про компанію, завантажуйте більше якісних фотографій, реагуйте на відгуки користувачів, додайте фільтр для швидкого пошуку товарів і лаконічні описи для спрощення пошуку. Незважаючи на обмеження пошуковими системами місця під органічну видачу, сайт з високою якістю контенту займе позицію в ТОПі або близько до нього.
Робота з відгуками
Отримання зворотного зв’язку і обробка відгуків важливі не тільки для збереження репутації серед клієнтів, але і для отримання хорошого рейтингу у пошукових систем. Потрібно відстежувати відгуки на зовнішніх майданчиках і реагувати на них, а також надавати користувачам можливість висловити свою думку прямо на сайті. Пошуковим системам в цьому випадку важлива репутація сайту серед користувачів. Крім поліпшення якості сніппета у видачі, ви також допоможете відвідувачам швидше визначитися з вибором.
Використання відеоконтенту
Сучасні користувачі все частіше вважають що краще тексту є лаконічний спосіб отримання інформації в форматі – відео. Це один з головних трендів UI / UX дизайну, заснований на успішних маркетингових дослідженнях. При додаванні релевантного відеоконтенту на сайті трафік зростає, поліпшуються призначені для користувача фактори. Природно, до таких сайтів пошуковики проявляють більшу довіру і ранжують їх вище.
Важливість аналітичного підходу
Щоб грамотно оптимізувати сайт, недостатньо опиратися на свій практичний досвід або копіювати успішних конкурентів. Чим більший ресурс, тим важливіше аналітичний підхід і ретельне тестування нововведень перед впровадженням. По максимуму використовуйте дані і можливості пошукових систем: додавайте і відстежуйте важливі групи слів, оптимізуйте сніппети, відстежуйте CTR.
Підсумки
Основний напрямок SEO-трендів в 2020 році можна виділити вже зараз – це боротьба органічної видачі з агрегаторами і сервісами. Тому дуже важливі максимальне опрацювання семантичного ядра сайту, вивчення аналітики і конкурентів, робота з відгуками користувачів і відповіді на їх популярні питання, пошук нових точок входу, збір голосового трафіку, робота з чатами. Необхідна також обробка інфозапитів: навіть в інформаційному сегменті завжди знайдеться трафік, який потім можна конвертувати в продаж.